torsdag 16 maj 2013

Idag...

....har det inte hänt så mycket som det skulle. Skulle byta kylvattnet till glykolfritt, då svemo kräver detta. När jag höll på att tömma tänkte jag att jag kunde plocka bort tanken så länge, för att komma till lite bättre. Den skulle ju liksom ändå plockas bort för att få nya dräneringsslangar (som jag så klart hade glömt att köpa). När jag sen fyller på kylvatten och läser nästa punkt i verkstadsmanualen "starta och varmkör innan ytterligare påfyllning". Gah, tanken är ju av och inte lönt att sätta dit den igen utan nya slangar. Nån dag ska jag försöka lära mig att läsa instruktionerna från början till slut innan jag ger mig på och provar mig fram.
Tar det imorgon, tänkte jag kunde börja naja lite skruvar istället. Svemo kräver ju att viktiga bultar ska låsas med najtråd, på ett speciellt sätt. Efter att ha najat om samma bromsok tre gånger släkte jag garaget och åkte hem. Jävla skit är det att försöka naja. Den tidigare ägaren har ju inte alls borrat skruvskallarna som jag vill ha det.
Gör ett nytt försök imorgon. Tänkte ta hojen till jobb, så räknar med att det ger en lite extra energi och tålamod till att göra klart det då.

Har förresten, efter påpekande, låst upp så man kan kommentera inläggen i bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar