måndag 13 maj 2013

Jag ska rejsa!!!!

Jag har anmält mig till min första Roadracing tävling!!! Och jag är redan så nervös att jag kan skita på mig när som helst! Hoppas det är värt det. En äldre förare sa till mig att brudarna tycker det är häftigt med racing, bara de gör ju att det är värt risken att skita ner sig!

Lyckades efter några irishcoffe i fredags bli övertalad till att anmäla mig till Rookie600 på Knutstorp den 25e maj. Efteråt räknade jag ut att han som lyckades övertala mig kommer varva mig två gånger innan mål...

Men skit i det! Kommer säkert bli skoj som fan. Har ju hela tiden sen jag köpte en banhoj till förra säsongen haft som mål att så småningom börja tävla. Dock hade jag tänkt hinna bli lite snabbare innan, så jag sluppit vara så jävla nervös över att bli svartflaggad för jag är för långsam.

Ovanpå det har jag en hoj med halvkass växellåda, så jag kan inte köra fullgas i tvåans växel. Jättemycket annat att fixa med till dess är där med. Har ens inte haft tid att fundera på hur jag ska bo där. Alla "proffsen" har ju häftiga specialbilar/släp med verkstad, sovplats och utanför stora depåtält. Jag har morsans volvo och morfars öppna släp. Funderar på att släpa med ett parasoll ifall det regnar. Med träningsdagarna jag bokat kommer jag vara där 4 dagar, 3 nätter.
Aja, dom jag känner säger att det är fullt normalt med denna nervositeten, och att det går över så fort starten är över. Synd bara att det är så jävla långt till dess!

Lite snabbfakta:
Tävlingen arrangeras av Hyllinge MS som deras 65års jubileum. Klasserna som ska köra är Rookie1000, Rookie600, Classic open och Sidvagns racing.

Klassen jag ska köra är rookie 600. Och jag ska köra med en Triumph Daytona 675. Startnummer 92


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar