tisdag 28 maj 2013

Köra fler tävlingar?

Efter att återigen stått i Skivarp och tvättat leriga fyrhjulingar har tankarna svävat iväg mot asfalt igen. Fick blodad tand av detta, trots alla varvningar. Minst en tävling till ska jag köra i år, för att sen försöka satsa på full säsong nästa år!
Dock blir jag inte klok på vilka av kvarvarande tävlingar som ingår i serien. Att jag bara vill satsa på tävlingar i denna serien är ju för att jag redan har en topp tio placering i tabellen pga att det var ett så litet startfält när jag körde. Vet att det är minst 4. En när brorsan har sin 25års fest, en när det är Sjöbo marknad, en i augusti och finalen i September.
Den i Augusti är på knutstorp så den är ju given! Men jag tror att det hade varit jävligt nyttigt att köra ett race på en helt ny bana med! Finalen är i Linköping, den är jag sugen på, men egentligen vill jag helst köra den i juli, på gelleråsen. Har ändå planerat att åka dit med Big Buddha den veckan. Men har ju aldrig missat marknaden innan, en Sjoboits största högtid på året. Ska jag satsa så fullt ut på detta att jag börjar bryta traditioner??? Får fundera på det.... Är ju det där med växellådan med. Måste hinna byta den innan jag kör något mer race. Ska jag satsa på en hel säsong nästa år så kommer så klart inget sånt som traditioner och födelsedagar i mellan.

Hade tänkt slänga upp lite bilder från racet, men har inte haft tid att jaga tag i de fotografer som var på plats, så har tålamod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar